Slik får du flere vurderinger og øker gjennomsnittsvurderingen av virksomheten din
I takt med at sommersesongen nærmer seg og antallet kunder øker, presenteres en gyllen sjanse til å heve gjennomsnittsvurderingen for virksomheten din. Anmeldelser er avgjørende for bedrifter, og en proaktiv strategi rundt disse kan være nøkkelen til suksess. Men hva kreves for å få inn vurderinger og løfte gjennomsnittsvurderingen?
Derfor bør du ha en strategi for kundevurderinger
93%
Oppgir at kundevurderinger har en innvirkning på deres kjøpsbeslutning.
80%
Søker til kundevurderinger for veiledning når de leter etter lokale bedrifter.
9%
Ville vurdere en bedrift med mindre enn 2 i gjennomsnittsvurdering.
60%
Leste minst én kundevurdering per uke.
For bedriftseiere som allerede sliter med en lang gjøremålsliste, kan håndteringen av kundevurderinger virke som enda en krevende oppgave. Til tross for dette har kundevurderinger blitt en avgjørende faktor for hvordan bedrifter oppfattes online. Å aktivt engasjere seg i og håndtere disse meningene er en kritisk investering for fremtiden og kan betydelig styrke bedriftens omdømme.
Spesielt for sesongbaserte virksomheter, der sommeren medfører en topp i kundeaktivitet, tilbyr denne perioden en gylden mulighet. Sommeren gir det perfekte tidspunktet for en konsentrert innsats på å samle inn vurderinger og øke gjennomsnittsvurderingen, noe som kan gjøre en betydelig forskjell i hvordan din bedrift oppfattes både online og i virkeligheten.
Slik samler du inn flere kundevurderinger og håndterer dem
1. Arbeid aktivt med å samle inn vurderinger
Å skape kontinuerlige muligheter for tilbakemeldinger er avgjørende. Integrer systemer for kundetilbakemeldinger i hver aspekt av din kundeinteraksjon, enten det er gjennom digitale kvitteringer, din nettside eller sosiale medier. Tilby også denne informasjonen på engelsk eller andre språk hvis du mottar mange turister.
QR-koder i fysiske omgivelser kan gjøre det enkelt for kunder på stedet å umiddelbart legge igjen en anmeldelse. Å oppmuntre personalet til å be om anmeldelser etter en positiv kundeopplevelse kan også være svært effektivt. Dette viser personlig engasjement og oppmuntrer kundene til å dele sin positive erfaring.
2. Gjør det enkelt for kunder å legge igjen vurderinger
Det er viktig å minimere anstrengelsen det tar for en kunde å legge igjen en anmeldelse. Ved å gjøre prosessen intuitiv og kreve så lite tid som mulig fra kunden, øker du sjansen for at de faktisk gjennomfører og fullfører anmeldelsen. Tilby enkle trinn-for-trinn-instruksjoner og begrens antall felt som må fylles ut. Hvis mulig, tillat vurderinger uten obligatorisk tekstkommentar for de som foretrekker å uttrykke sin vurdering raskt og enkelt.
3. Svar på alle skriftlige anmeldelser
Har kunden tatt seg tid til å legge igjen en skriftlig anmeldelse om virksomheten din, er det viktig at også du tar deg tid til å svare på dette. Spesielt viktig er dette hvis du driver en hotellvirksomhet, da det kan ha en positiv effekt på kundevurderingen ifølge en studie fra Tripadvisor. Regelen når du svarer på anmeldelser, er å møte ros og ris akkurat som du ville ha gjort det i virkeligheten.
Hvis du får en god anmeldelse med fine ord om deg og virksomheten din, svar og takk kunden. Hvis du får en kritisk anmeldelse, svar og møt kritikken med et passende svar, men vær forsiktig så du ikke går i diskusjon med den misfornøyde kunden og vær alltid ydmyk. Det er generelt alltid mer risikabelt å diskutere med misfornøyde kunder, så tenk ekstra nøye gjennom hvordan du formulerer deg i disse situasjonene.
Enkle betalinger – en viktig del av kundeopplevelsen
Vil du vite hvordan vi kan hjelpe deg med enklere betalingsopplevelse? Fyll ut skjemaet nedenfor eller ring oss på 22 03 60 45 så hjelper vi deg med å komme i gang.
Klar til å komme i gang?
Ta kontakt med oss i dag for å få vite mer om hva vi kan gjøre for nettopp deg og ditt selskap. Vi ser på behovene som du og kundene har og finner den riktige løsningen.